این رویداد خاتمه یافته است و اطلاعات موجود در این سایت صرفا جنبه آرشیو دارد

مزاياي مديريت دانش


ارسال شده در تاریخ :
مزاياي مديريت دانش


دنهام گري ، در يك گردهمايي مديريت دانش، مزاياي عمـده مـديريت دانـش را اينگونه مورد بحث قرار ميدهد: "مديريت دانـش ديـدگاه هـا، رهيافـت هـا و بـصيرت قراردادن سرمايه گذاري هاي مناسب در داده و اطلاعات را در بهترين موارد استفاده كـه بيشترين نياز به آن مي رود فراهم مي آورد. مديريت دانش، تصميمات كجايي، چگـونگي و زمان ساخت، ايجاد، انباشت و علت دانش جديد را هدايت ميكند و اجازه مي دهد كه سازمان علت هزینه هاي كليدي خود از جملـه آمـوزش، كـارآموزي و تجربـه ضـمن خدمت را كه اغلب بيشترين هزينه را در بسياري از شركت ها در بردارد توضـيح دهـد.

دنهام گري ، هشت مزيت خاص مديريت دانش را چنين شناسايي ميكند:

جلوگيري از افت دانش. سازمان را قادر مي سازد تا تخصص فني حياتي خود را حفظ كرده، از افت دانش حياتي كه از بازنشستگي، كوچک سازي، يا اخراج كاركنان و تغييرات ساخت حافظه انساني ناشي ميشود جلوگيري كند.

 بهبود تصميم گيري. نوع و كيفيت دانش مورد نياز را براي تصميم گيري هاي اثربخش شناسايي مي كند و دسترسي به آن دانش را تسهيل مي بخشد. در نتيجه، تصمیم گیری های سريع تر و بهتري مي تواند در سطوح پايين تر سازماني صورت گيرد.

انعطاف پذيري و انطباق پذيري. به كاركنان اجازه مي دهد درك بهتري از كار خود به عمل آورده، راه حل هاي نوآور مطرح كنند، با سرپرستي مستقيم كمتر كار كنند و كمتر نياز به مداخلات داشته باشند. در نتيجه، كاركنان مي توانند در موقعيت هاي چند وظيفه اي فعال باشند، و سازمان مي تواند روحيه كاركنان را بالا ببرد.

مزيت رقابتي. سازمان ها را قادر مي سازد تا كاملاً مشتريان، ديدگاه ها و بازار و رقابت را درك كرده، بتوانند شكاف ها و فرصت هاي رقابتي را شناسايي كنند.

 توسعه دارايي. توانايي سازمان را در سرمايه گذاري در حفاظت قانوني براي مالكيت معنوي بهبود مي بخشد.

افزايش محصول. به سازمان اجازه مي دهد كه دانش را در خدمت و فرآورده ها بكارگيرد. در نتيجه، ارزش درك شده محصول با نسبت مستقيم ميزان و كيفيت دانش در محصول افزايش پيدا ميكند (محصولات نرم افزاري و ساير محصولات داراي عناصر نرم افزاري از اين نمونه اند.

 مديريت مشتري. سازمان را قادر مي سازد تا توجه كانوني و خدمت به مشتري را افزايش دهد. دانش مشتري باعث سرعت پاسخ به سئوالات، توصيه ها و شكايت هاي مشتري مي شود. اين امر همچنين تضمين كننده سازگاري و كيفيت بهتر خدمات به مشتريان ميگردد.

به كارگيري سرمايه گذاري ها در بخش سرمايه انساني. از طريق توانايي بخشيدن به سهيم شدن در درس هاي يادگرفته شده، فرايندهاي اسناد، و بررسي و حل استثنائات، و در اختيار گرفتن و انتقال دانش ضمني، سازمان ها مي توانند به بهترين وجه در استخدام و كارآموزي كاركنان سرمايه گذاري كنند.

مزاياي به كارگيري ابتكار عمل هاي مديريت دانش، از سطح فني گرفته تا سطح استراتژيك، بر فرهنگ و بهره وري كل سازمان مؤثر خواهد بود.

از ديگر مزاياي مديريت دانش، ميتوان به بهبود پاسخ رقابتي، جلوگيري از هزينه ها و هدر رفتن سرمايه هاي ذهني، جهت گيري استراتژيك و تحقق نياز جهاني شدن، اثربخشي شغلي و سازماني اشاره كرد.

 






دریافت گواهینامه

فایل های مورد نیاز

دستور العمل مقاله فارسی
   
دستورالعمل مقاله انگلیسی
   
فونت های مورد نیاز

پوستر همایش

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی و پیاده سازی شده توسط : همایش نگار ( ویرایش 10.0.5.3)